Általános szerződési feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A PUELLAvone s.r.o., székhelye: Rovníková 1457/7, 040 12 Košice - Nad jazerom városrész, Szlovák Köztársaság, azonosító száma: 53 991 893, cégjegyzés: Kassai Városi Bíróság Cégjegyzéke, Sro részleg, betétszám: 52158/V, e-mail: support@PUELLAillatok.hu, telefonszám: +36 145 0524, az alábbi általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: „ÁSZF”) bocsátja ki a Vevővel való szerződéses kapcsolatra vonatkozóan:
I. cikk
Alapfogalmak
A jelen ÁSZF bevezetésében és a jelen ÁSZF egyéb rendelkezéseiben használt kifejezéseken kívül a következő kifejezések (jogszabályi rövidítések) az alábbiakban meghatározott jelentéssel bírnak:
- „Vételár”: a Weboldalon az Áru mellett a Megrendelés leadásakor közzétett és magában a Megrendelésben feltüntetett ár, amelyért a Vevő az Árut megvásárolja.
- „Adásvételi szerződés”: a Kereskedő és a Vevő között a Weboldalon keresztül megkötött szerződés, amelynek értelmében a Kereskedő vállalja, hogy az Árut a Vevőnek leszállítja, a Vevő pedig vállalja, hogy az Árut átveszi és a Vételárat a Kereskedőnek kifizeti. A Kereskedő és a Fogyasztó között létrejött Adásvételi szerződés fogyasztói adásvételi szerződésnek minősül.
- „Vevő” a Weboldal minden olyan látogatója, aki a Weboldalon keresztül Megrendelést hoz létre és Adásvételi szerződést köt a Kereskedővel; a Vevő lehet természetes személy - fogyasztó - vállalkozó vagy jogi személy. A Fogyasztóvédelmi törvény és a Polgári Törvénykönyv együttes alkalmazásában fogyasztónak minősül az a természetes személy, aki a fogyasztói szerződéssel, az abból eredő kötelezettségekkel vagy kereskedelmi gyakorlattal kapcsolatban szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el (a továbbiakban: „Fogyasztó”).
- „Polgári törvénykönyv”: a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény.
- „Megrendelés”: a Weboldalon elérhető űrlap, amelyen keresztül a Vevő megrendeli (megvásárolja) a kiválasztott Árut.
- „Kereskedő” a PUELLAvone s.r.o., székhelye: Rovníková 1457/7, 040 12 Košice - Nad jazerom városrész, Szlovák Köztársaság, azonosítószám: 53 991 893, cégjegyzés: Kassai Városi Bíróság Cégjegyzéke, Sro részleg, betétszám: 52158/V, e-mail cím: support@PUELLAillatok.hu, telefonszám: +36 145 0524.
- „Áru”: a Megrendelésben meghatározott vétel tárgya, amelyet a Vevő a Weboldalon keresztül és az Adásvételi szerződés alapján vásárol meg, és amelynek jellemzői, jellege és típusa a Weboldalon szerepel.
- „Fogyasztóvédelmi törvény”: a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény.
- „HÉA-törvény”: a Kereskedő vonatkozásában alkalmazandó, szlovák, a hozzáadottérték-adóról szóló, módosított 222/2004. sz. törvény.
- „Weboldal”: a Kereskedő weboldalát jelenti: www.puellaillatok.hu
II. cikk
Bevezető rendelkezések
- A jelen ÁSZF szabályozza a Kereskedő és a Vevő (a továbbiakban egyenként „Szerződő Fél” és együttesen „Szerződő Felek”) közötti Adásvételi szerződés megkötéséből eredő vagy ahhoz kapcsolódó valamennyi kötelmi viszonyt, valamint jogokat és kötelezettségeket.
- Az Adásvételi szerződés megkötésével a Kereskedő vállalja, hogy az Árut a Vevőnek leszállítja, és az Áru tulajdonjogát a Vevőre ruházza, a Vevő pedig vállalja, hogy az Árut átveszi, és a megállapodás szerinti Vételárat megfizeti érte.
- A jelen ÁSZF az Adásvételi szerződés elválaszthatatlan részét képezi.
III. cikk
Megrendelés és az Adásvételi szerződés megkötése
- A Vevő az Árut a Megrendelésen keresztül nem regisztrált felhasználóként vagy regisztrált felhasználóként felhasználói fiókján keresztül (a továbbiakban: „Fiók”) rendeli meg.
- A Regisztrált Vevő a következő adatokat adja meg, amikor létrehozza a Fiókját a Weboldalon:
a. cégnév / keresztnév és vezetéknév,
b. bejegyzett székhely / állandó lakóhely
c. szállítási cím
d. számlázási cím (nem kötelező)
e. azonosító szám (vállalkozás esetén)
f. adószám (vállalkozás esetén)
g. közösségi adószám (vállalkozás esetén)
h. telefonszám
i. e-mail kapcsolat
3. Megrendelés létrehozásakor a nem regisztrált Vevőnek is a 2. pontban meghatározott adatokat kell megadnia.
4. Miután a Vevő a Weboldalon kiválasztotta az Árut, és a „Kosárba” gomb megnyomásával megerősítette a választását, a Vevő átirányításra kerül a Weboldalra, ahol megjelenik a „Kosár" tartalma.
5. A Weboldalon, ahol a „Kosár” tartalma megjelenik, a Vevőnek lehetősége van az Áru törés elleni biztosítására és/vagy az Áru Vételárának csökkentésére szolgáló kedvezményes kupon használatára. A Vevő ezután a „Folytatás” gombra kattint a Megrendelés befejezéséhez, amely átirányítja a Vevőt a fizetési és szállítási mód kiválasztásához. Az Áru törés elleni biztosítása az Áru sérülése esetén a Vevő azonnali kártérítését szolgálja. A kétségek elkerülése végett a Vevő tudomásul veszi, hogy amennyiben a Vevő eláll az Adásvételi szerződéstől, az Áru törés elleni biztosításának biztosítási díja nem visszatéríthető.
6. A fizetési mód és a szállítási mód kiválasztása után a Vevő, regisztrált Vevő esetén a bejelentkezést követően, illetve nem regisztrált Vevő esetén az ÁSZF jelen cikkének 2. pontja szerinti szükséges adatok megadása után, valamint az ÁSZF és az adatvédelmi szabályzat elfogadása után, a „MEGRENDELÉS fizetési kötelezettség mellett” gomb megnyomásával átirányításra kerül a benyújtott Megrendelés összesítőjére.
7. A megküldött Megrendelés az Adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak minősül, és a Kereskedőnek történő kézbesítésének pillanatától hatályos.
8. A Kereskedő a Vevőt a Megrendelés átvételéről a Vevőnek a Megrendelésben megadott e-mail címére küldött e-mailben (a továbbiakban: „Vevő e-mailje”) értesíti. A Megrendelés elfogadásáról szóló értesítés Kereskedő általi kézbesítése a Vevő részére nem minősül az Adásvételi szerződés megkötésének. A Megrendelés átvételéről szóló értesítés kézbesítését követően a Kereskedő ellenőrzi a Megrendelésben feltüntetett Áruk rendelkezésre állását. Az Adásvételi szerződés csak a Megrendelés Vevő e-mail címére küldött visszaigazolása (a továbbiakban: „Megrendelés visszaigazolása”) után jön létre. A Megrendelés visszaigazolása tartalmazza az Adásvételi szerződés tárgyát képező Áruk megnevezését és leírását, a Vételár és a fizetési feltételek részleteit, valamint azt az információt, hogy az Áru átvehető vagy hogy az Árut kiszállították a Vevő részére.
9. A Vevő köteles a Megrendelésben a kötelezőként megjelölt összes adatot megfelelően kitölteni. Ha a Megrendelés nem megfelelően van kitöltve, a Kereskedő jogosult a Megrendelést visszautasítani.
10. A Vevőnek jogában áll az elküldött Megrendelést indoklás nélkül törölni egészen addig, amíg a Kereskedő a Megrendelés visszaigazolását nem kézbesíti
IV. cikk
Fizetési feltételek
- A Vevő köteles a Kereskedőnek az Áruért a Weboldalon feltüntetett Vételárat megfizetni. A Vételár tartalmazza az adóköteles ügylet teljesítésének időpontjában hatályos jogszabályok szerinti ÁFA-kulcsot.
- A Vevő a Vételárat a következő módok egyikén fizetheti meg:
a. utánvétellel az Áru átvételekor (a Vételár utánvétellel történő megfizetése csak olyan Áru vásárlása esetén lehetséges, amelynek teljes Vételára nem haladja meg a 300,00 EUR / 115.000,00 Ft-ot),
b. átutalással a Kereskedőnek a Megrendelés visszaigazolásában megadott számlájára,
c. a Kereskedőnek a Megrendelés visszaigazolásában megadott bankszámlájára történő befizetéssel.
3. A Vevő a Vételár megfizetésének előző bekezdésében foglaltak szerinti módját a Megrendelésben választja ki.
4. Az ÁSZF jelen cikke 2. pontjának b. vagy c. alpontja szerinti fizetési mód esetén a Vételárat csak a Kereskedő bankszámláján történő jóváírás időpontjában kell megfizetettnek tekinteni.
5. Az alábbi módon történő fizetés esetén:
a. az ÁSZF jelen cikke 2. pontjának a. alpontja szerint a Kereskedő a HÉA-törvény 71. § (1) bekezdés b.) pontja szerinti adóigazolásként elektronikus úton számlát küld a Vevőnek az Áru kézbesítését és Vevő általi átvételét és kifizetését követő 24 órán belül, amit a Vevő a jelen ÁSZF elfogadásával jóváhagy,
b. az ÁSZF jelen cikke 2. pontjának b. és c. alpontja szerint a Kereskedő a HÉA-törvény 71. § (1) bekezdés b) pontja értelmében a számlát, mint adóügyi bizonylatot elektronikus úton küldi meg a Vevőnek az Áru Vevő általi kifizetését követő 24 órán belül, amihez a Vevő a jelen ÁSZF elfogadásával hozzájárul.
6. A Kereskedő által a jelen cikk 2. b. és c. pontja alapján kiállított előzetes számla esedékessége annak a Vevő részére történő kézbesítésétől számított 10 nap. Amennyiben az előző mondat szerinti számlát nem egyenlítik ki, a Kereskedő jogosult elállni a Szerződéstől.
7. A Kereskedő jogosult a Vevőnek a Vételárból olyan kedvezményt adni, amelyre a Vevőnek törvény szerinti igénye nincs.
V. cikk
Szállítási feltételek
- A Kereskedő vállalja, hogy az Árut (i) a Szlovák Köztársaságban, a Cseh Köztársaságban és Magyarországon belül 4 naptári napon belül; és (ii) Németországban, Romániában, Horvátországban, Szlovéniában, Olaszországban, Spanyolországban, Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban vagy az Európai Unió más tagállamaiban 7 naptári napon belül leszállítja a Vevőnek:
a. a Megrendelés Kereskedő általi visszaigazolásának napjától számítva, ha a Vevő az utánvétes fizetési módot választotta,
b. az előzetes számla Vevő általi kiegyenlítésének napjától számítva, amennyiben a Vevő az ÁSZF IV. cikke 2. pontjának b. vagy c. alpontja szerinti fizetési módot választotta.
2. Az Áru leszállítása Vevőnek a következő módon történik:
a. a Megrendelésben kiválasztott, részletesebben meghatározott futárszolgálat (a továbbiakban: „Futár” vagy „Futárszolgálat”) által, a Vevőnek a Megrendelésben megadott szállítási címére;
b. az Áru Vevő általi személyes átvétele a Krivá 2, 040 01 Košice, Szlovák Köztársaság címen, ahol az Áru személyes átvételének konkrét időpontját a Kereskedő a Vevő e-mail címére küldött külön e-mailben határozza meg a Vételárnak az ÁSZF IV. cikke 2. pontjának b. vagy c. alpontja szerinti megfizetését követően. A vételárnak az ÁSZF IV. cikke 2. pontjának a. alpontja szerinti megfizetése esetén a személyes átvétel kizárt.
3. Az Áru szállítási módját és a szállítási díjat (a továbbiakban: „Postaköltség”) a Vevő választja ki és erősíti meg a Megrendelésben.
4. Az ÁSZF jelen cikkének 2. a. pontja szerinti szállítási feltételekre az adott Futárszolgálat mindenkori szállítási feltételei vonatkoznak, amelyeket a kiválasztott Futárszolgálat honlapján közzétesznek. A Postaköltséget a Megrendelés tartalmazza. A Vevő vállalja, hogy a Vételárral együtt a Postaköltséget is megfizeti a Kereskedőnek.
5. Ha az Áru nem áll rendelkezésre, vagy más súlyos okból (különösen, ha a Kereskedő az Áru csomagolásakor hibát fedez fel az Árun, vagy ha az Áru egy része hiányzik stb.) nem szállítható le a Vevőnek, a Kereskedő köteles erről a tényről a Vevőt a Vevő e-mail címére küldött e-mailben tájékoztatni, és a Kereskedő köteles az Áru várható szállítási időpontját is megjelölni. A Vevő jogosult elállni az Adásvételi szerződéstől abban az esetben, ha nem fogadja el az Áru alternatív szállítási időpontját.
6. A Vevő köteles az Árut a megbeszélt helyen és időben átvenni. Ha a Vevő nem veszi át az Árut az előző mondatban foglaltak szerint, a Futárszolgálat a saját szerződéses szállítási feltételeinek megfelelően folytatja az ismételt kézbesítési kísérleteket. Az Áru Vevő részére történő ismételt kézbesítésének vagy az Áru Kereskedő részére történő visszaküldésének költségeit, amennyiben az Árut a Vevő nem veszi át, a Kereskedő viseli. A Vevő viseli a szállítási költségeket abban az esetben, ha téves Megrendelést hoz létre, amelyet azt követően módosít, hogy a Kereskedő az eredeti Megrendelésnek megfelelően leszállította az Árut a Vevőnek.
7. Az a Vevő, aki az ÁSZF IV. cikke 2. pontjának a. alpontja szerinti fizetési módot (utánvétel) választotta, és az Árut két alkalommal sem vette át, a következő Megrendelésnél nem választhatja az ÁSZF jelen cikke 2. pontjának a. alpontja szerinti fizetési módot (utánvétel).
8. Az Árut a Vevőnek történő kézbesítés időpontjában átvettnek kell tekinteni (az Áru Vevő általi átvétele).
9. Az Áru sérülésének kockázata az Áru átvételének (leszállításának) pillanatában száll át a Kereskedőről a Vevőre.
10. Az Áru tulajdonjoga az Áru átvételekor, valamint a Vételár és a Postaköltség hiánytalan megfizetésekor száll át a Vevőre.
11. A Kereskedő nem vállal felelősséget a Futárszolgálat által okozott késedelmes áruszállításért.
VI. cikk
A Szerződő felek jogai és kötelezettségei
- A Vevő köteles:
a. a megállapított Vételárat a Postaköltséggel együtt Kereskedőnek megfizetni,
b. átvenni a megrendelt Árut
c. az Áru átvételét saját vagy az általa meghatalmazott személy aláírásával igazolni,
d. az Árut az átvételt követően azonnal megvizsgálni.
2. A Vevő jogosult arra, hogy az Árut a Szerződő felek által a Megrendelés kötelező érvényű elfogadásában megállapodott mennyiségben, minőségben, időpontban és helyen kézbesítsék neki.
3. A Kereskedő köteles:
a. a Szerződés megkötését követően az Árut a megállapodás szerinti mennyiségben, minőségben és időpontban leszállítani a Vevőnek
b. átadni a Vevőnek (elektronikus vagy papíralapú formában) az Áru átvételéhez és használatához szükséges valamennyi dokumentumot, valamint az alkalmazandó jogszabályok által előírt egyéb dokumentumokat (magyar nyelvű kézikönyvek, számla stb.).
4. A Kereskedő jogosult arra, hogy a Vevő a megrendelt Áru vételárát a Postaköltséggel együtt időben és megfelelően kifizesse.
5. Az Áru személyes átvételekor a Kereskedőnek joga van ellenőrizni a Vevő vagy az Áru átvételével megbízott személy személyazonosságát.
6. A Kereskedő ellenőrzi, hogy a Weboldalon az Áruval kapcsolatos értékeléseket a Vevő adta-e hozzá, ugyanis a Kereskedő csak a Vevőknek, azaz azoknak a személyeknek engedélyezi az Áruval kapcsolatos értékelés hozzáadását a Weboldalon, akik Vevők, vagyis olyan személyek, akik az Árut megvásárolták.
VII. cikk
Az Adásvételi szerződéstől való elállás, valamint az Áru és a kifizetések visszaküldése
- A Kereskedő jogosult elállni az Adásvételi szerződéstől az alábbi esetekben:
a. az Adásvételi szerződés teljesítésének lehetetlensége; különösen az olyan esetek, mint a készlethiány, az Áru elérhetetlensége, vis maior stb. tekinthetők az Adásvételi szerződés teljesítése ellehetetlenülésének,
b. ha a Vevő az Áru Vételárát a jelen ÁSZF IV. cikkének 6. pontja szerinti határidőn belül nem fizette meg,
c. ha a Vevő nem vette át az Árut a jelen ÁSZF V. cikkének 6. pontjában foglaltaknak megfelelően
d. ha a Vevő nem járul hozzá az ÁSZF módosításához a jelen ÁSZF XII. cikkének 6. pontja szerint.
2. A Fogyasztó a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ának megfelelően az Áru átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat az Adásvételi szerződéstől. Az elállási nyilatkozatot legkésőbb ezen időszak utolsó napjáig kell elküldenie a Kereskedőnek. Az Adásvételi szerződéstől való elállási határidő akkor marad fenn, ha a Fogyasztó az Adásvételi szerződéstől való elállási jogának gyakorlásáról szóló, kitöltött elállási nyilatkozatot legkésőbb a határidő utolsó napján a Weboldalon közzétett elállási szolgáltatáson keresztül elküldi a Kereskedőnek: https://www.puellaillatok.hu/ugyintezes/ az „Szerződéstől való elállás” mezőre kattintva (a továbbiakban: „Elállási űrlap”) vagy bármely más írásos formában. A félreértések elkerülése végett, a Fogyasztónak nem minősülő Vevő nem jogosult indokolás nélkül elállni az Adásvételi szerződéstől. Ebben az esetben a Polgári törvénykönyv vonatkozó rendelkezései vonatkoznak a Vevőre, aki nem a Fogyasztó helyzetében van.
3. Az Elállási űrlapon a Fogyasztónak fel kell tüntetnie (i) az Áru nevét, (ii) az Áru visszaküldésének okát (nem kötelező). A Fogyasztó ezt követően a „Tétel visszaküldése” gombot nyomja meg az Adásvételi szerződéstől való elállás befejezése érdekében, amely a Fogyasztót a szállítási mód kiválasztására irányítja át, ahol a Fogyasztónak egy ingyenes és egy fizetős opciót kínálnak fel az Áru visszaküldésére. Az Áru visszaküldésének módját kiválasztva a Fogyasztó eldönti, hogy az áru vételárának visszatérítését kéri-e a megadott bankszámlára történő átutalással, vagy pedig a visszatérítést kedvezménykuponnal kéri. A Fogyasztó ezt követően az „Eset létrehozása” gomb megnyomásával megerősíti az Adásvételi szerződéstől való elállást. Az eset létrehozását követően a Kereskedő haladéktalanul kapcsolatba lép a Fogyasztóval az elállási űrlapon megadott e-mail címen, hogy megerősítse az Adásvételi szerződéstől való elállásról szóló értesítés kézhezvételét. Ha a Fogyasztó az Elállási űrlaptól eltérő írásbeli formában áll el az Adásvételi Szerződéstől, a Fogyasztó köteles feltüntetni a Kereskedő nevét, a Fogyasztó nevét, címét és bankszámláját, az Áru megnevezését, beleértve a Megrendelés vagy az átvétel dátumát, a Fogyasztónak az Adásvételi szerződéstől való elállási akaratát kifejező, egyértelműen megfogalmazott nyilatkozatot, a teljesítés dátumát és a Fogyasztó aláírását.
4. Az Áru átvételétől számított 14 napon belül a Fogyasztó jogosult arra, hogy észszerű és kíméletes módon - azaz csak annyira, amennyi az Áru megismeréséhez szükséges - megismerje annak jellemzőit és működését. Például az Áru megszagolásával, vagy ha az Áruhoz mintát mellékelnek, az Árunak a mintán történő vizsgálatával.
5. A Fogyasztó köteles a teljes Árut a teljes dokumentációval együtt sértetlenül, lehetőleg eredeti csomagolásban és használatlanul visszaküldeni vagy átadni a Kereskedőnek vagy a Kereskedő által az Áru átvételére kijelölt személynek, mégpedig legkésőbb az Adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 naptári napon belül. A Fogyasztó felel az Áru értékének minden olyan csökkenéséért, amely abból ered, hogy az Árut az ÁSZF jelen cikkének 4. pontját megszegve kezelték. A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy amennyiben az ÁSZF jelen cikkének 4. pontját megszegve cselekszik, és ezáltal az Áru bizonyos mennyisége elfogy vagy más módon károsodik, az Áru értékéért a Vételár összegének megfelelő összegben felel, mivel az Áru eladhatatlanná válik.
6. A Fogyasztó nem jogosult elállni a Szerződéstől bizonyos árutípusok esetében azok jellege miatt. Ezek olyan Áruk, amelyek:
- minősége gyorsan romlik vagy romlandóak;
- jellegükből adódóan a leszállítást követően elválaszthatatlanul összekeveredhetnek más árukkal;
- a Fogyasztó vagy egyedi gyártású Áruk specifikációja szerint készültek;
- lezárt védőcsomagolásban szállították, amely egészségügyi vagy higiéniai okokból nem alkalmas a visszaküldésre, ha a védőcsomagolás a kiszállítás után megsérült.
7. A Kereskedő az Árutól való elállásról szóló teljes körű értesítés Kereskedő általi kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül visszatéríti a Fogyasztónak a tőle az Adásvételi szerződés alapján kapott valamennyi kifizetést, beleértve a szállítási-, kézbesítési-, posta- és egyéb költségeket és díjakat, a Szerződéstől való elállásnak megfelelő mértékben, illetve, amennyiben a Fogyasztó az Adásvételi szerződés egészétől elállt, teljes egészében. A fentiek nem vonatkoznak azokra a többletköltségekre, amelyen amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Kereskedő által kínált legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott. A Kereskedő nem köteles a Vételárat a Fogyasztónak az ÁSZF jelen pontja alapján azelőtt visszatéríteni, mielőtt az Áru visszakerül hozzá.
8. Abban az esetben, ha a Fogyasztó eláll az Adásvételi szerződéstől, és az ÁSZF VII. cikkének (4) bekezdését megsértve használt, sérült, hiányos vagy kipróbált Árut ad át a Kereskedőnek, a Fogyasztó vállalja, hogy a Vételár összegének megfelelő összegben megtéríti a Kereskedőnek az Áru értékét, mivel az Áru eladhatatlanná válik.
9. A Fogyasztó az Adásvételi szerződéstől akár egy adott Áru vagy több konkrét Áru vonatkozásában is elállhat, ha a Kereskedő az Adásvételi szerződés keretében több Árut is szállított.
VIII. cikk
Felelősség az Áru hibáiért
- A Kereskedő vállalja, hogy az Árut a kívánt minőségben, mennyiségben és hibátlanul szállítja.
- A Kereskedő felelős az Áru azon hibáiért, amelyek a Fogyasztó általi átvételkor megvannak. Ha a hiba az Áru leszállításától számított 6 hónapon belül jelentkezik, azt úgy kell tekinteni, hogy a hiba már a leszállítás időpontjában fennállt, kivéve, ha az ellenkezőjét bizonyítják, vagy ha ez a vélelem összeegyeztethetetlen a dolog vagy a hiba jellegével.
- Az általános kellékszavatossági idő 24 hónap. A minimális szavatossági idővel rendelkező Áru esetében a kellékszavatossági időszak az adott időpontig érvényes. A kellékszavatossági időszak az Áru átvételének és a Vételár kifizetésének időpontjától kezdődik.
- A kellékszavatossági idő hatálya alá tartozó Áruk hibáiért való felelősségből eredő jogok megszűnnek, ha a Fogyasztó a kellékszavatossági időn belül nem gyakorolja azokat.
- A Fogyasztó köteles az Árut átvételkor megvizsgálni, különösen annak mennyiségét, sértetlenségét és működőképességét. Hiba esetén a Fogyasztó köteles a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül, de legkésőbb az ÁSZF jelen cikkének 3. pontjában meghatározott kellékszavatossági idő lejártáig a Kereskedőnél az alábbi 9. pontban meghatározott módon panaszt benyújtani. Az Áru hibája kapcsán később benyújtott igényt, beleértve az Áru hiányosságából eredő hibát is, nem lehet figyelembe venni.
- A Fogyasztó nem jogosult az Árura vonatkozó kellékszavatossági igényt érvényesíteni, ha a hibáról az Áru megvásárlása előtt tudott, vagy arról értesítették, vagy ha emiatt arányos engedményt kapott a Vételárból.
- A Fogyasztó tudatában van annak, hogy a jelen pontban említett esetek nem minősülnek az Áru hibájának. Ezek az esetek a következők: (i) a mosóparfüm színe eltérő színárnyalatú lehet, ez a folyadék érése által okozott természetes állapot, (ii) a mosóparfüm minta intenzívebb illatú, mint egy nagy csomag mosóparfüm, (iii) a különböző tételekben előállított parfümök illata eltérő. A Fogyasztó a fenti esetekben nem jogosult az Áru állítólagos hibájára hivatkozni.
- A Kereskedő nem felel az Áru harmadik fél (különösen Futár, posta stb.) által okozott sérüléseiért. Ebben az esetben a Fogyasztó nem köteles az Árut átvenni, a Fogyasztó köteles az Árut ért kárral kapcsolatos igényét közvetlenül a harmadik féllel szemben érvényesíteni, amikor a harmadik fél utasításának megfelelően megtagadja az Áru átvételét.
- A Fogyasztó a Weboldalon található, kitöltött kárbejelentő panaszt (hiba miatti felelősség) nyújthat be a Kereskedőhöz: https://www.puellaillatok.hu/ugyintezes/ a „Reklamálió” mezőre kattintva (a továbbiakban: „Panasztételi jegyzőkönyv”), vagy a Kereskedő bármelyik telephelyén, illetve távközlés útján a Kereskedő székhelyének címén.
- A Panasztételi jegyzőkönyvben a Fogyasztónak meg kell jelölnie (i) az Árut; (ii) az Áru hibáját; (iii) az Áru hibájára vonatkozó, a jelen ÁSZF 12. pontja szerinti igényt, és csatolnia kell egy fényképet a hibás Áruról, valamint a csomagolásról, amelyben az Árut szállították. A Fogyasztó ezután az Áru hibájának reklamálása érdekében megnyomja a „Tétel reklamálása” gombot, amely átirányítja a Fogyasztót a szállítási mód kiválasztásához, ahol a Fogyasztónak egy ingyenes és egy fizetős opciót kínálnak fel az Áru visszaküldésére. A panaszkezelés és az Áru visszaküldése módjának kiválasztása után a Fogyasztó az „Eset létrehozása” gomb megnyomásával megerősíti a panaszt. Az eset létrehozása után a Kereskedő a Fogyasztónak a Panasztételi jegyzőkönyvben megadott e-mail címére írásbeli visszaigazolást küld a hibáról szóló figyelmeztetésről, és jelzi a hiba kijavításának határidejét.
- A Kereskedő köteles a panaszt az alábbiak szerint kezelni (a hibát megszüntetni):
- A Fogyasztónak jogában áll a hiba díjmentes elhárítását kérni az Áru kicserélésével vagy kijavításával, miközben az Áru átvételének és leszállításának költségei a Kereskedőt terhelik; a Fogyasztó nem választhatja a hiba elhárításának olyan módját, amely nem lehetséges vagy amely a Kereskedőnek aránytalan költségeket okozna, figyelembe véve az összes körülményt, különösen a tárgy akkori értékét, ha az nem lenne hibás; a Kereskedő megtagadhatja a hiba elhárítását, ha a javítás vagy csere nem lehetséges vagy aránytalan költségeket igényelne;
- A Fogyasztó arányos árengedményre jogosult a Vételárból vagy elállhat az Adásvételi szerződéstől, ha (i) a Kereskedő nem javította ki vagy nem cserélte ki az Árut, (ii) a Kereskedő megtagadta az Áru javítását vagy kicserélését, (iii) az Áru a javítás vagy csere ellenére is ugyanolyan hibával rendelkezik, (iv) a hiba olyan súlyos természetű, hogy indokolttá teszi az azonnali engedményt a Vételárból, illetve az Adásvételi szerződéstől való elállást, ha (v) a Kereskedő kijelentette, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy nem fogja a hibát észszerű időn belül vagy a Vevőnek okozott súlyos kellemetlenségek nélkül kijavítani vagy (vi) ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. A Kereskedő a Vételárat visszatéríti a Fogyasztónak, vagy a Vételárból kedvezményt fizet a Fogyasztónak ugyanazon a módon, ahogyan a Fogyasztó a Vételárat megfizette, kivéve, ha a Fogyasztó kifejezetten más fizetési módhoz járul hozzá.
12. A Vételárból való engedménynek arányosnak kell lennie az eladott Áru értéke és az olyan Áru értéke közötti különbséggel, amely hibátlan lett volna. A Fogyasztó az ÁSZF jelen cikkének 12. pontja szerint nem állhat el az Adásvételi szerződéstől, ha a hiba keletkezésében része volt, vagy ha a hiba elhanyagolható. Annak bizonyítása, hogy a Fogyasztónak része volt a hiba keletkezésében, illetve, hogy a hiba elhanyagolható, a Kereskedőt terheli.
13. Ha az Adásvételi szerződés több Áru megvásárlására vonatkozik, a Fogyasztó csak a hibás Áruk vonatkozásában állhat el az Adásvételi szerződéstől. Más Áruk tekintetében csak akkor állhat el az Adásvételi szerződéstől, ha észszerűen nem várható el tőle, hogy érdeke fűződjön a hibás tételtől mentes többi Áru megtartásához.
14. A Kereskedő köteles a panaszt 14 munkanapon belül kezelni (a hibát megszüntetni). Összetettebb esetekben a döntést a panasz benyújtásától számított legfeljebb 30 munkanapon belül meghozzák.
15. A Fogyasztó köteles a reklamáció céljából visszaküldött Árut megfelelő, kellően erős csomagolásba csomagolni, hogy a szállítás során ne sérüljön meg. A panaszkezelési eljárás megkezdése időpontjának az a nap tekintendő, amikor a hibás Áru a vonatkozó dokumentumokkal együtt megérkezik a Kereskedőhöz.
16. Ha a Panasztételi jegyzőkönyv hiányos (különösen olvashatatlan, nem egyértelmű, nem érthető, nem tartalmazza a szükséges adatokat stb.), a Kereskedő a Fogyasztó e-mail címére küldött e-mailben felkéri a Fogyasztót a panasz kiegészítésére. Ebben az esetben a panaszkezelési eljárás azon a napon kezdődik, amikor a Fogyasztó hiánypótlása megérkezik.
17. A Kereskedő ellenőrzi a Panasztételi jegyzőkönyvben szereplő tényeket, különösen az Áru csomagolásakor és a Fogyasztónak történő leszállításakor történő ellenőrzésével, pl. kamerafelvételek segítségével. Ha bebizonyosodik, hogy a Fogyasztó a Panasztételi jegyzőkönyvben vagy egyéb panasztételi formában valótlan tényeket állított, az Árura vonatkozó igényt nem ismerik el (pl. a Fogyasztó azt állítja, hogy az Áruból kevesebb darabot szállítottak a csomagban vagy az Áru sérült, míg a Kereskedő a CCTV felvételek alapján azt állítja, hogy a csomagban teljes mennyiségű Áru volt, amelyet megfelelően csomagoltak, és a csomagon sérülés nyomai nem voltak felfedezhetők). Az ellenőrzést a Kereskedő végzi. A Kereskedő az ellenőrzésről jegyzőkönyvet készít panaszkezelési jegyzőkönyv formájában, amelyet elküld a Fogyasztó e-mail címére. Ebben az esetben az Árura vonatkozó panaszt nem fogadjuk el. Ha a Fogyasztó a Kereskedő hibáért való felelősségét szakértői véleménnyel vagy akkreditált személy, meghatalmazott személy vagy bejelentett személy által kiállított szakvéleménnyel bizonyítja, a Fogyasztó ismételten felhívhatja a figyelmet a hibára, a Kereskedő pedig nem tagadhatja meg a hibáért való felelősségét.
18. A félreértések elkerülése végett a Szerződő Felek elismerik, hogy jelen cikk csak arra a Vevőre vonatkozik, aki Fogyasztó. Nem Fogyasztó Vevő esetében a kellékszavatosságra a Polgári Törvénykönyv szabályai vonatkoznak.
IX. cikk
A Fogyasztó vitás kérdéseinek alternatív rendezése
- A Fogyasztónak jogában áll jogorvoslati kérelemmel a Kereskedőhöz fordulni e-mailben, amely lehetőség a Weboldalon ingyenesen elérhető a Fogyasztó számára, amennyiben nem elégedett azzal, ahogyan a Kereskedő a panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy a Kereskedő megsértette a jogait. Amennyiben a Kereskedő nemleges választ ad erre a megkeresésre, vagy a megküldéstől számított 30 napon belül nem válaszol, a Fogyasztó jogosult panaszával a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes magyar kormányhivatalhoz mint fogyasztóvédelmi hatósághoz, illetve a választása szerinti magyar békéltető testülethez fordulhat alternatív vitarendezés kezdeményezése céljából. A békéltető testületek elérhetőségei: https://bekeltetes.hu
- A fogyasztók továbbá az Európai Unió alternatív vitarendezési platformján keresztül (onloine vitarendezés – ODR: Online Dispute Resolution) is panaszt tehetnek, amely a következő címen érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show&lng=HU.
- Az alternatív vitarendezés kizárólag a Fogyasztó mint Vevő és a Kereskedő közötti, az Adásvételi szerződésből eredő vagy azzal kapcsolatos vitára vonatkozik.
X. cikk
Kézbesítés
A Szerződő felek kifejezetten megállapodtak abban, hogy a jelen ÁSZF szerinti dokumentumokat elektronikus úton - e-mailben - is jogosultak kézbesíteni, anélkül, hogy ezzel egyidejűleg a dokumentumokat postai úton is meg kellene küldeni. Az elektronikus úton (e-mailben) küldött dokumentumot az elküldést követő következő munkanapon kell kézbesítettnek tekinteni, kivéve, ha a Felek kommunikációjából kitűnik, hogy azt bizonyíthatóan korábban kézbesítették és a címzett Fél tudomásul is vette.
XI. cikk
Személyes adatok kezelése
A Szerződés létrejöttével és teljesítésével, valamint a jelen ÁSZF értelmében vett egyéb kapcsolódó tevékenységekkel kapcsolatban a Vevő személyes adatainak kezelésére kerül sor. A Vevő személyes adatainak kezelése a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv (általános adatvédelmi rendelet) hatályon kívül helyezéséről szóló, 2016. április 27-én kelt (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendeletnek, valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 2011. évi CXII. Törvény rendelekzéseinek megfelelően történik. A személyes adatok kezelésével kapcsolatos minden információ elérhető a következő címen: https://www.puellaillatok.hu/a-szemelyes-adatok-felhasznalasa/
XII. cikk
Záró rendelkezések
- Az ÁSZF 19.11.2024 -án/-én lép hatályba, és folyamatosan közzéteszik a Weboldalon. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott jogviszonyokat illetően, amelyek a Kereskedő és a Vevő mint Fogyasztó közötti Adásvételi szerződés megkötéséből erednek, elsősorban a Fogyasztóvédelmi törvény, a Polgári Törvénykönyv és más kapcsolódó jogszabályok az irányadóak. A Kereskedő és a Vevő mint vállalkozó (nem fogyasztó) közötti jogviszonyokat illetően az általános jogszabályok, különösen a Polgári törvénykönyv az irányadó.
- A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott jogviszonyokat illetően, amelyek a Kereskedő és a Vevő mint Fogyasztó közötti Adásvételi szerződés megkötéséből erednek, elsősorban a Fogyasztóvédelmi törvény, a Polgári Törvénykönyv és más kapcsolódó jogszabályok az irányadóak. A Kereskedő és a Vevő mint vállalkozó (nem fogyasztó) közötti jogviszonyokat illetően az általános jogszabályok, különösen a Polgári törvénykönyv az irányadó.
- A Vevő a Megrendelés elküldésével igazolja, hogy a jelen ÁSZF-et előzetesen kellően megismerte, tartalmát megértette, és azzal feltétel nélkül egyetért és elfogadja azt.
- Abban az esetben, ha a Felek írásbeli Adásvételi szerződést kötnek, amelyben a jelen ÁSZF-től eltérő feltételekben állapodnak meg, az ilyen Adásvételi szerződés rendelkezései élveznek előnyt az ÁSZF rendelkezéseivel szemben.
- A Kereskedő fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF-et azok érvényessége alatt bármikor módosítsa, ugyanakkor köteles mindig az ÁSZF aktuálisan érvényes változatát közzétenni és alkalmazni, valamint a regisztrált Vevőket a változást megelőzően a változásról értesíteni. A módosítás az ÁSZF-nek a Weboldalon történő közzétételével lép hatályba. Az új ÁSZF érvénybe és hatályba lépésével az eredeti ÁSZF érvényét és hatályát veszti.
- Ha a Vevő nem ért egyet az ÁSZF módosításával, köteles erről a Vállalatot legkésőbb az új ÁSZF hatálybalépésétől számított 15 napon belül írásban értesíteni. Amennyiben a Vevő az ÁSZF jelen pontja szerinti határidőn belül nem kézbesíti a Kereskedőnek az ÁSZF módosítását illető egyet nem értését, úgy az ÁSZF jelen pontja értelmében úgy tekintendő, hogy egyetért a módosítással, a Szerződő Felek kölcsönös viszonyára vonatkozóan pedig az ÁSZF módosítása hatálybalépésének napjától az új, módosított ÁSZF az irányadó.
- Ha az ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelen vagy érvénytelenné válik, az a többi rendelkezést nem érinti. Az ilyen rendelkezés helyébe az alkalmazandó jogszabályoknak az ÁSZF céljának megfelelő, az érvénytelen rendelkezés helyébe lépő rendelkezése lép.
- Az ÁSZF szlovák nyelven íródnak. Amennyiben az ÁSZF-et a szlováktól különböző más nyelven is elkészítik, a szlovák nyelvi változatot kell alkalmazni, és csak ez a változat jogilag kötelező érvényű a Szerződő felek számára. A más nyelven megfogalmazott szöveg a Szerződő felekre nézve jogilag nem kötelező érvényű, és csak a szlovák nyelven megfogalmazott ÁSZF tartalmának tájékoztató jellegű fordítása.