Általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

A PUELLAvone s.r.o., székhelye: Rovníková 1457/7, 040 12 Košice - Nad jazerom városrész, Szlovák Köztársaság, azonosító száma: 53 991 893, cégjegyzés: Kassai Városi Bíróság Cégjegyzéke, Sro részleg, betétszám: 52158/V, e-mail: support@PUELLAillatok.hu, telefonszám: +36 145 0524, az alábbi általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: „ÁSZF”) bocsátja ki a Vevővel való szerződéses kapcsolatra vonatkozóan:

I. cikk

Alapfogalmak

A jelen ÁSZF bevezetésében és a jelen ÁSZF egyéb rendelkezéseiben használt kifejezéseken kívül a következő kifejezések (jogszabályi rövidítések) az alábbiakban meghatározott jelentéssel bírnak:

  1. Vételár”: a Weboldalon az Áru mellett a Megrendelés leadásakor közzétett és magában a Megrendelésben feltüntetett ár, amelyért a Vevő az Árut megvásárolja.
  2. Adásvételi szerződés”: a Kereskedő és a Vevő között a Weboldalon keresztül megkötött szerződés, amelynek értelmében a Kereskedő vállalja, hogy az Árut a Vevőnek leszállítja, a Vevő pedig vállalja, hogy az Árut átveszi és a Vételárat a Kereskedőnek kifizeti. A Kereskedő és a Fogyasztó között létrejött Adásvételi szerződés fogyasztói adásvételi szerződésnek minősül.
  3. Vevő” a Weboldal minden olyan látogatója, aki a Weboldalon keresztül Megrendelést hoz létre és Adásvételi szerződést köt a Kereskedővel; a Vevő lehet természetes személy - fogyasztó - vállalkozó vagy jogi személy. A Fogyasztóvédelmi törvény és a Polgári Törvénykönyv együttes alkalmazásában fogyasztónak minősül az a természetes személy, aki a fogyasztói szerződéssel, az abból eredő kötelezettségekkel vagy kereskedelmi gyakorlattal kapcsolatban szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el (a továbbiakban: „Fogyasztó”).
  4. „Polgári törvénykönyv”: a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény.
  5. Megrendelés”: a Weboldalon elérhető űrlap, amelyen keresztül a Vevő megrendeli (megvásárolja) a kiválasztott Árut.
  6. Kereskedő” a PUELLAvone s.r.o., székhelye: Rovníková 1457/7, 040 12 Košice - Nad jazerom városrész, Szlovák Köztársaság, azonosítószám: 53 991 893, cégjegyzés: Kassai Városi Bíróság Cégjegyzéke, Sro részleg, betétszám: 52158/V, e-mail cím: support@PUELLAillatok.hu, telefonszám: +36 145 0524.
  7. Áru”: a Megrendelésben meghatározott vétel tárgya, amelyet a Vevő a Weboldalon keresztül és az Adásvételi szerződés alapján vásárol meg, és amelynek jellemzői, jellege és típusa a Weboldalon szerepel.
  8. „Fogyasztóvédelmi törvény”: a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény.
  9. HÉA-törvény”: a Kereskedő vonatkozásában alkalmazandó, szlovák, a hozzáadottérték-adóról szóló, módosított 222/2004. sz. törvény.
  10. Weboldal”: a Kereskedő weboldalát jelenti: www.puellaillatok.hu

II. cikk

Bevezető rendelkezések

  1. A jelen ÁSZF szabályozza a Kereskedő és a Vevő (a továbbiakban egyenként „Szerződő Fél” és együttesen „Szerződő Felek”) közötti Adásvételi szerződés megkötéséből eredő vagy ahhoz kapcsolódó valamennyi kötelmi viszonyt, valamint jogokat és kötelezettségeket.
  2. Az Adásvételi szerződés megkötésével a Kereskedő vállalja, hogy az Árut a Vevőnek leszállítja, és az Áru tulajdonjogát a Vevőre ruházza, a Vevő pedig vállalja, hogy az Árut átveszi, és a megállapodás szerinti Vételárat megfizeti érte.
  3. A jelen ÁSZF az Adásvételi szerződés elválaszthatatlan részét képezi.

 

III. cikk

Megrendelés és az Adásvételi szerződés megkötése

 

  1. A Vevő az Árut a Megrendelésen keresztül nem regisztrált felhasználóként vagy regisztrált felhasználóként felhasználói fiókján keresztül (a továbbiakban: „Fiók”) rendeli meg.
  2. A Regisztrált Vevő a következő adatokat adja meg, amikor létrehozza a Fiókját a Weboldalon:

a. cégnév / keresztnév és vezetéknév, 

b. bejegyzett székhely / állandó lakóhely

c. szállítási cím

d. számlázási cím (nem kötelező)

e. azonosító szám (vállalkozás esetén)

f. adószám (vállalkozás esetén)

g. közösségi adószám (vállalkozás esetén)

h. telefonszám

i. e-mail kapcsolat

3. Megrendelés létrehozásakor a nem regisztrált Vevőnek is a 2. pontban meghatározott adatokat kell megadnia.

4. Miután a Vevő a Weboldalon kiválasztotta az Árut, és a „Kosárba” gomb megnyomásával megerősítette a választását, a Vevő átirányításra kerül a Weboldalra, ahol megjelenik a „Kosár" tartalma.

5. A Weboldalon, ahol a „Kosár” tartalma megjelenik, a Vevőnek lehetősége van az Áru törés elleni biztosítására és/vagy az Áru Vételárának csökkentésére szolgáló kedvezményes kupon használatára. A Vevő ezután a „Folytatás” gombra kattint a Megrendelés befejezéséhez, amely átirányítja a Vevőt a fizetési és szállítási mód kiválasztásához. Az Áru törés elleni biztosítása az Áru sérülése esetén a Vevő azonnali kártérítését szolgálja. A kétségek elkerülése végett a Vevő tudomásul veszi, hogy amennyiben a Vevő eláll az Adásvételi szerződéstől, az Áru törés elleni biztosításának biztosítási díja nem visszatéríthető.

6. A fizetési mód és a szállítási mód kiválasztása után a Vevő, regisztrált Vevő esetén a bejelentkezést követően, illetve nem regisztrált Vevő esetén az ÁSZF jelen cikkének 2. pontja szerinti szükséges adatok megadása után, valamint az ÁSZF és az adatvédelmi szabályzat elfogadása után, a „MEGRENDELÉS fizetési kötelezettség mellett” gomb megnyomásával átirányításra kerül a benyújtott Megrendelés összesítőjére. 

7. A megküldött Megrendelés az Adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak minősül, és a Kereskedőnek történő kézbesítésének pillanatától hatályos. 

8. A Kereskedő a Vevőt a Megrendelés átvételéről a Vevőnek a Megrendelésben megadott e-mail címére küldött e-mailben (a továbbiakban: „Vevő e-mailje”) értesíti. A Megrendelés elfogadásáról szóló értesítés Kereskedő általi kézbesítése a Vevő részére nem minősül az Adásvételi szerződés megkötésének. A Megrendelés átvételéről szóló értesítés kézbesítését követően a Kereskedő ellenőrzi a Megrendelésben feltüntetett Áruk rendelkezésre állását. Az Adásvételi szerződés csak a Megrendelés Vevő e-mail címére küldött visszaigazolása (a továbbiakban: Megrendelés visszaigazolása”) után jön létre. A Megrendelés visszaigazolása tartalmazza az Adásvételi szerződés tárgyát képező Áruk megnevezését és leírását, a Vételár és a fizetési feltételek részleteit, valamint azt az információt, hogy az Áru átvehető vagy hogy az Árut kiszállították a Vevő részére.

9. A Vevő köteles a Megrendelésben a kötelezőként megjelölt összes adatot megfelelően kitölteni. Ha a Megrendelés nem megfelelően van kitöltve, a Kereskedő jogosult a Megrendelést visszautasítani. 

10. A Vevőnek jogában áll az elküldött Megrendelést indoklás nélkül törölni egészen addig, amíg a Kereskedő a Megrendelés visszaigazolását nem kézbesíti

IV. cikk

Fizetési feltételek

 

  1. A Vevő köteles a Kereskedőnek az Áruért a Weboldalon feltüntetett Vételárat megfizetni. A Vételár tartalmazza az adóköteles ügylet teljesítésének időpontjában hatályos jogszabályok szerinti ÁFA-kulcsot.
  2. A Vevő a Vételárat a következő módok egyikén fizetheti meg: 

a. utánvétellel az Áru átvételekor (a Vételár utánvétellel történő megfizetése csak olyan Áru vásárlása esetén lehetséges, amelynek teljes Vételára nem haladja meg a 300,00 EUR / 115.000,00 Ft-ot),

b. átutalással a Kereskedőnek a Megrendelés visszaigazolásában megadott számlájára,

c. a Kereskedőnek a Megrendelés visszaigazolásában megadott bankszámlájára történő befizetéssel.

 

3. A Vevő a Vételár megfizetésének előző bekezdésében foglaltak szerinti módját a Megrendelésben választja ki. 

4. Az ÁSZF jelen cikke 2. pontjának b. vagy c. alpontja szerinti fizetési mód esetén a Vételárat csak a Kereskedő bankszámláján történő jóváírás időpontjában kell megfizetettnek tekinteni. 

5. Az alábbi módon történő fizetés esetén:

 

a. az ÁSZF jelen cikke 2. pontjának a. alpontja szerint a Kereskedő a HÉA-törvény 71. § (1) bekezdés b.) pontja szerinti adóigazolásként elektronikus úton számlát küld a Vevőnek az Áru kézbesítését és Vevő általi átvételét és kifizetését követő 24 órán belül, amit a Vevő a jelen ÁSZF elfogadásával jóváhagy,

b. az ÁSZF jelen cikke 2. pontjának b. és c. alpontja szerint a Kereskedő a HÉA-törvény 71. § (1) bekezdés b) pontja értelmében a számlát, mint adóügyi bizonylatot elektronikus úton küldi meg a Vevőnek az Áru Vevő általi kifizetését követő 24 órán belül, amihez a Vevő a jelen ÁSZF elfogadásával hozzájárul.

 

6. A Kereskedő által a jelen cikk 2. b. és c. pontja alapján kiállított előzetes számla esedékessége annak a Vevő részére történő kézbesítésétől számított 10 nap. Amennyiben az előző mondat szerinti számlát nem egyenlítik ki, a Kereskedő jogosult elállni a Szerződéstől.

7. A Kereskedő jogosult a Vevőnek a Vételárból olyan kedvezményt adni, amelyre a Vevőnek törvény szerinti igénye nincs.


V. cikk

Szállítási feltételek

 

  1. A Kereskedő vállalja, hogy az Árut (i) a Szlovák Köztársaságban, a Cseh Köztársaságban és Magyarországon belül 4 naptári napon belül; és (ii) Németországban, Romániában, Horvátországban, Szlovéniában, Olaszországban, Spanyolországban, Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban vagy az Európai Unió más tagállamaiban 7 naptári napon belül leszállítja a Vevőnek:

 

a. a Megrendelés Kereskedő általi visszaigazolásának napjától számítva, ha a Vevő az utánvétes fizetési módot választotta,

b. az előzetes számla Vevő általi kiegyenlítésének napjától számítva, amennyiben a Vevő az ÁSZF IV. cikke 2. pontjának b. vagy c. alpontja szerinti fizetési módot választotta.

 

2. Az Áru leszállítása Vevőnek a következő módon történik: 

a. a Megrendelésben kiválasztott, részletesebben meghatározott futárszolgálat (a továbbiakban: „Futár” vagy „Futárszolgálat”) által, a Vevőnek a Megrendelésben megadott szállítási címére;

b. az Áru Vevő általi személyes átvétele a Krivá 2, 040 01 Košice, Szlovák Köztársaság címen, ahol az Áru személyes átvételének konkrét időpontját a Kereskedő a Vevő e-mail címére küldött külön e-mailben határozza meg a Vételárnak az ÁSZF IV. cikke 2. pontjának b. vagy c. alpontja szerinti megfizetését követően. A vételárnak az ÁSZF IV. cikke 2. pontjának a. alpontja szerinti megfizetése esetén a személyes átvétel kizárt.

 

3. Az Áru szállítási módját és a szállítási díjat (a továbbiakban: „Postaköltség”) a Vevő választja ki és erősíti meg a Megrendelésben.

 

4. Az ÁSZF jelen cikkének 2. a. pontja szerinti szállítási feltételekre az adott Futárszolgálat mindenkori szállítási feltételei vonatkoznak, amelyeket a kiválasztott Futárszolgálat honlapján közzétesznek. A Postaköltséget a Megrendelés tartalmazza. A Vevő vállalja, hogy a Vételárral együtt a Postaköltséget is megfizeti a Kereskedőnek.

5. Ha az Áru nem áll rendelkezésre, vagy más súlyos okból (különösen, ha a Kereskedő az Áru csomagolásakor hibát fedez fel az Árun, vagy ha az Áru egy része hiányzik stb.) nem szállítható le a Vevőnek, a Kereskedő köteles erről a tényről a Vevőt a Vevő e-mail címére küldött e-mailben tájékoztatni, és a Kereskedő köteles az Áru várható szállítási időpontját is megjelölni. A Vevő jogosult elállni az Adásvételi szerződéstől abban az esetben, ha nem fogadja el az Áru alternatív szállítási időpontját.

6. A Vevő köteles az Árut a megbeszélt helyen és időben átvenni. Ha a Vevő nem veszi át az Árut az előző mondatban foglaltak szerint, a Futárszolgálat a saját szerződéses szállítási feltételeinek megfelelően folytatja az ismételt kézbesítési kísérleteket. Az Áru Vevő részére történő ismételt kézbesítésének vagy az Áru Kereskedő részére történő visszaküldésének költségeit, amennyiben az Árut a Vevő nem veszi át, a Kereskedő viseli. A Vevő viseli a szállítási költségeket abban az esetben, ha téves Megrendelést hoz létre, amelyet azt követően módosít, hogy a Kereskedő az eredeti Megrendelésnek megfelelően leszállította az Árut a Vevőnek.

7. Az a Vevő, aki az ÁSZF IV. cikke 2. pontjának a. alpontja szerinti fizetési módot (utánvétel) választotta, és az Árut két alkalommal sem vette át, a következő Megrendelésnél nem választhatja az ÁSZF jelen cikke 2. pontjának a. alpontja szerinti fizetési módot (utánvétel).

8. Az Árut a Vevőnek történő kézbesítés időpontjában átvettnek kell tekinteni (az Áru Vevő általi átvétele)

9. Az Áru sérülésének kockázata az Áru átvételének (leszállításának) pillanatában száll át a Kereskedőről a Vevőre.

10. Az Áru tulajdonjoga az Áru átvételekor, valamint a Vételár és a Postaköltség hiánytalan megfizetésekor száll át a Vevőre. 

11. A Kereskedő nem vállal felelősséget a Futárszolgálat által okozott késedelmes áruszállításért.

 

VI. cikk

A Szerződő felek jogai és kötelezettségei

 

  1. A Vevő köteles:

a. a megállapított Vételárat a Postaköltséggel együtt Kereskedőnek megfizetni,

b. átvenni a megrendelt Árut

c. az Áru átvételét saját vagy az általa meghatalmazott személy aláírásával igazolni,

d. az Árut az átvételt követően azonnal megvizsgálni. 

 

2. A Vevő jogosult arra, hogy az Árut a Szerződő felek által a Megrendelés kötelező érvényű elfogadásában megállapodott mennyiségben, minőségben, időpontban és helyen kézbesítsék neki. 

3. A Kereskedő köteles:

a. a Szerződés megkötését követően az Árut a megállapodás szerinti mennyiségben, minőségben és időpontban leszállítani a Vevőnek

b. átadni a Vevőnek (elektronikus vagy papíralapú formában) az Áru átvételéhez és használatához szükséges valamennyi dokumentumot, valamint az alkalmazandó jogszabályok által előírt egyéb dokumentumokat (magyar nyelvű kézikönyvek, számla stb.).

 

4. A Kereskedő jogosult arra, hogy a Vevő a megrendelt Áru vételárát a Postaköltséggel együtt időben és megfelelően kifizesse.

5. Az Áru személyes átvételekor a Kereskedőnek joga van ellenőrizni a Vevő vagy az Áru átvételével megbízott személy személyazonosságát.

6. A Kereskedő ellenőrzi, hogy a Weboldalon az Áruval kapcsolatos értékeléseket a Vevő adta-e hozzá, ugyanis a Kereskedő csak a Vevőknek, azaz azoknak a személyeknek engedélyezi az Áruval kapcsolatos értékelés hozzáadását a Weboldalon, akik Vevők, vagyis olyan személyek, akik az Árut megvásárolták.

 

VII. cikk

Az Adásvételi szerződéstől való elállás, valamint az Áru és a kifizetések visszaküldése

 

  1. A Kereskedő jogosult elállni az Adásvételi szerződéstől az alábbi esetekben:

a. az Adásvételi szerződés teljesítésének lehetetlensége; különösen az olyan esetek, mint a készlethiány, az Áru elérhetetlensége, vis maior stb. tekinthetők az Adásvételi szerződés teljesítése ellehetetlenülésének,

b. ha a Vevő az Áru Vételárát a jelen ÁSZF IV. cikkének 6. pontja szerinti határidőn belül nem fizette meg,

c. ha a Vevő nem vette át az Árut a jelen ÁSZF V. cikkének 6. pontjában foglaltaknak megfelelően

d. ha a Vevő nem járul hozzá az ÁSZF módosításához a jelen ÁSZF XII. cikkének 6. pontja szerint.

 

2. A Fogyasztó a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ának megfelelően az Áru átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat az Adásvételi szerződéstől. Az elállási nyilatkozatot legkésőbb ezen időszak utolsó napjáig kell elküldenie a Kereskedőnek. Az Adásvételi szerződéstől való elállási határidő akkor marad fenn, ha a Fogyasztó az Adásvételi szerződéstől való elállási jogának gyakorlásáról szóló, kitöltött elállási nyilatkozatot legkésőbb a határidő utolsó napján a Weboldalon közzétett elállási szolgáltatáson keresztül elküldi a Kereskedőnek: https://www.puellaillatok.hu/ugyintezes/ az „Szerződéstől való elállás” mezőre kattintva (a továbbiakban: „Elállási űrlap) vagy bármely más írásos formában. A félreértések elkerülése végett, a Fogyasztónak nem minősülő Vevő nem jogosult indokolás nélkül elállni az Adásvételi szerződéstől. Ebben az esetben a Polgári törvénykönyv vonatkozó rendelkezései vonatkoznak a Vevőre, aki nem a Fogyasztó helyzetében van.


3. Az Elállási űrlapon a Fogyasztónak fel kell tüntetnie (i) az Áru nevét, (ii) az Áru visszaküldésének okát (nem kötelező). A Fogyasztó ezt követően a „Tétel visszaküldése” gombot nyomja meg az Adásvételi szerződéstől való elállás befejezése érdekében, amely a 
Fogyasztót a szállítási mód kiválasztására irányítja át, ahol a Fogyasztónak egy ingyenes és egy fizetős opciót kínálnak fel az Áru visszaküldésére. Az Áru visszaküldésének módját kiválasztva a Fogyasztó eldönti, hogy az áru vételárának visszatérítését kéri-e a megadott bankszámlára történő átutalással, vagy pedig a visszatérítést kedvezménykuponnal kéri.  A Fogyasztó ezt követően az „Eset létrehozása” gomb megnyomásával megerősíti az Adásvételi szerződéstől való elállást.  Az eset létrehozását követően a Kereskedő haladéktalanul kapcsolatba lép a Fogyasztóval az elállási űrlapon megadott e-mail címen, hogy megerősítse az Adásvételi szerződéstől való elállásról szóló értesítés kézhezvételét. Ha a Fogyasztó az Elállási űrlaptól eltérő írásbeli formában áll el az Adásvételi Szerződéstől, a Fogyasztó köteles feltüntetni a Kereskedő nevét, a Fogyasztó nevét, címét és bankszámláját, az Áru megnevezését, beleértve a Megrendelés vagy az átvétel dátumát, a Fogyasztónak az Adásvételi szerződéstől való elállási akaratát kifejező, egyértelműen megfogalmazott nyilatkozatot, a teljesítés dátumát és a Fogyasztó aláírását.

4. Az Áru átvételétől számított 14 napon belül a Fogyasztó jogosult arra, hogy észszerű és kíméletes módon - azaz csak annyira, amennyi az Áru megismeréséhez szükséges - megismerje annak jellemzőit és működését. Például az Áru megszagolásával, vagy ha az Áruhoz mintát mellékelnek, az Árunak a mintán történő vizsgálatával.

5. A Fogyasztó köteles a teljes Árut a teljes dokumentációval együtt sértetlenül, lehetőleg eredeti csomagolásban és használatlanul visszaküldeni vagy átadni a Kereskedőnek vagy a Kereskedő által az Áru átvételére kijelölt személynek, mégpedig legkésőbb az Adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 naptári napon belül. A Fogyasztó felel az Áru értékének minden olyan csökkenéséért, amely abból ered, hogy az Árut az ÁSZF jelen cikkének 4. pontját megszegve kezelték. A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy amennyiben az ÁSZF jelen cikkének 4. pontját megszegve cselekszik, és ezáltal az Áru bizonyos mennyisége elfogy vagy más módon károsodik, az Áru értékéért a Vételár összegének megfelelő összegben felel, mivel az Áru eladhatatlanná válik.

6. A Fogyasztó nem jogosult elállni a Szerződéstől bizonyos árutípusok esetében azok jellege miatt. Ezek olyan Áruk, amelyek:

  • minősége gyorsan romlik vagy romlandóak;
  • jellegükből adódóan a leszállítást követően elválaszthatatlanul összekeveredhetnek más árukkal;
  • a Fogyasztó vagy egyedi gyártású Áruk specifikációja szerint készültek
  • lezárt védőcsomagolásban szállították, amely egészségügyi vagy higiéniai okokból nem alkalmas a visszaküldésre, ha a védőcsomagolás a kiszállítás után megsérült.

7. A Kereskedő az Árutól való elállásról szóló teljes körű értesítés Kereskedő általi kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül visszatéríti a Fogyasztónak a tőle az Adásvételi szerződés alapján kapott valamennyi kifizetést, beleértve a szállítási-, kézbesítési-, posta- és egyéb költségeket és díjakat, a Szerződéstől való elállásnak megfelelő mértékben, illetve, amennyiben a Fogyasztó az Adásvételi szerződés egészétől elállt, teljes egészében.  A fentiek nem vonatkoznak azokra a többletköltségekre, amelyen amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Kereskedő által kínált legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott. A Kereskedő nem köteles a Vételárat a Fogyasztónak az ÁSZF jelen pontja alapján azelőtt visszatéríteni, mielőtt az Áru visszakerül hozzá.

8. Abban az esetben, ha a Fogyasztó eláll az Adásvételi szerződéstől, és az ÁSZF VII. cikkének (4) bekezdését megsértve használt, sérült, hiányos vagy kipróbált Árut ad át a Kereskedőnek, a Fogyasztó vállalja, hogy a Vételár összegének megfelelő összegben megtéríti a Kereskedőnek az Áru értékét, mivel az Áru eladhatatlanná válik. 

9. A Fogyasztó az Adásvételi szerződéstől akár egy adott Áru vagy több konkrét Áru vonatkozásában is elállhat, ha a Kereskedő az Adásvételi szerződés keretében több Árut is szállított.

 

VIII. cikk

Felelősség az Áru hibáiért 

 

  1. A Kereskedő vállalja, hogy az Árut a kívánt minőségben, mennyiségben és hibátlanul szállítja.
  2. A Kereskedő felelős az Áru azon hibáiért, amelyek a Fogyasztó általi átvételkor megvannak. Ha a hiba az Áru leszállításától számított 6 hónapon belül jelentkezik, azt úgy kell tekinteni, hogy a hiba már a leszállítás időpontjában fennállt, kivéve, ha az ellenkezőjét bizonyítják, vagy ha ez a vélelem összeegyeztethetetlen a dolog vagy a hiba jellegével.
  3. Az általános kellékszavatossági idő 24 hónap. A minimális szavatossági idővel rendelkező Áru esetében a kellékszavatossági időszak az adott időpontig érvényes. A kellékszavatossági időszak az Áru átvételének és a Vételár kifizetésének időpontjától kezdődik.
  4. A kellékszavatossági idő hatálya alá tartozó Áruk hibáiért való felelősségből eredő jogok megszűnnek, ha a Fogyasztó a kellékszavatossági időn belül nem gyakorolja azokat.
  5. A Fogyasztó köteles az Árut átvételkor megvizsgálni, különösen annak mennyiségét, sértetlenségét és működőképességét. Hiba esetén a Fogyasztó köteles a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül, de legkésőbb az ÁSZF jelen cikkének 3. pontjában meghatározott kellékszavatossági idő lejártáig a Kereskedőnél az alábbi 9. pontban meghatározott módon panaszt benyújtani. Az Áru hibája kapcsán később benyújtott igényt, beleértve az Áru hiányosságából eredő hibát is, nem lehet figyelembe venni. 
  6. A Fogyasztó nem jogosult az Árura vonatkozó kellékszavatossági igényt érvényesíteni, ha a hibáról az Áru megvásárlása előtt tudott, vagy arról értesítették, vagy ha emiatt arányos engedményt kapott a Vételárból.
  7. A Fogyasztó tudatában van annak, hogy a jelen pontban említett esetek nem minősülnek az Áru hibájának. Ezek az esetek a következők: (i) a mosóparfüm színe eltérő színárnyalatú lehet, ez a folyadék érése által okozott természetes állapot, (ii) a mosóparfüm minta intenzívebb illatú, mint egy nagy csomag mosóparfüm, (iii) a különböző tételekben előállított parfümök illata eltérő. A Fogyasztó a fenti esetekben nem jogosult az Áru állítólagos hibájára hivatkozni.
  8. A Kereskedő nem felel az Áru harmadik fél (különösen Futár, posta stb.) által okozott sérüléseiért. Ebben az esetben a Fogyasztó nem köteles az Árut átvenni, a Fogyasztó köteles az Árut ért kárral kapcsolatos igényét közvetlenül a harmadik féllel szemben érvényesíteni, amikor a harmadik fél utasításának megfelelően megtagadja az Áru átvételét. 
  9. A Fogyasztó a Weboldalon található, kitöltött kárbejelentő panaszt (hiba miatti felelősség) nyújthat be a Kereskedőhöz: https://www.puellaillatok.hu/ugyintezes/ a „Reklamálió” mezőre kattintva (a továbbiakban: Panasztételi jegyzőkönyv), vagy a Kereskedő bármelyik telephelyén, illetve távközlés útján a Kereskedő székhelyének címén.
  10. A Panasztételi jegyzőkönyvben a Fogyasztónak meg kell jelölnie (i) az Árut; (ii) az Áru hibáját; (iii) az Áru hibájára vonatkozó, a jelen ÁSZF 12. pontja szerinti igényt, és csatolnia kell egy fényképet a hibás Áruról, valamint a csomagolásról, amelyben az Árut szállították. A Fogyasztó ezután az Áru hibájának reklamálása érdekében megnyomja a Tétel reklamálása” gombot, amely átirányítja a Fogyasztót a szállítási mód kiválasztásához, ahol a Fogyasztónak egy ingyenes és egy fizetős opciót kínálnak fel az Áru visszaküldésére. A panaszkezelés és az Áru visszaküldése módjának kiválasztása után a Fogyasztó az „Eset létrehozása” gomb megnyomásával megerősíti a panaszt.  Az eset létrehozása után a Kereskedő a Fogyasztónak a Panasztételi jegyzőkönyvben megadott e-mail címére írásbeli visszaigazolást küld a hibáról szóló figyelmeztetésről, és jelzi a hiba kijavításának határidejét.
  11. A Kereskedő köteles a panaszt az alábbiak szerint kezelni (a hibát megszüntetni):

 

  • A Fogyasztónak jogában áll a hiba díjmentes elhárítását kérni az Áru kicserélésével vagy kijavításával, miközben az Áru átvételének és leszállításának költségei a Kereskedőt terhelik; a Fogyasztó nem választhatja a hiba elhárításának olyan módját, amely nem lehetséges vagy amely a Kereskedőnek aránytalan költségeket okozna, figyelembe véve az összes körülményt, különösen a tárgy akkori értékét, ha az nem lenne hibás; a Kereskedő megtagadhatja a hiba elhárítását, ha a javítás vagy csere nem lehetséges vagy aránytalan költségeket igényelne;
  • A Fogyasztó arányos árengedményre jogosult a Vételárból vagy elállhat az Adásvételi szerződéstől, ha (i) a Kereskedő nem javította ki vagy nem cserélte ki az Árut, (ii) a Kereskedő megtagadta az Áru javítását vagy kicserélését, (iii) az Áru a javítás vagy csere ellenére is ugyanolyan hibával rendelkezik, (iv) a hiba olyan súlyos természetű, hogy indokolttá teszi az azonnali engedményt a Vételárból, illetve az Adásvételi szerződéstől való elállást, ha (v) a Kereskedő kijelentette, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy nem fogja a hibát észszerű időn belül vagy a Vevőnek okozott súlyos kellemetlenségek nélkül kijavítani vagy (vi) ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. A Kereskedő a Vételárat visszatéríti a Fogyasztónak, vagy a Vételárból kedvezményt fizet a Fogyasztónak ugyanazon a módon, ahogyan a Fogyasztó a Vételárat megfizette, kivéve, ha a Fogyasztó kifejezetten más fizetési módhoz járul hozzá. 

12. A Vételárból való engedménynek arányosnak kell lennie az eladott Áru értéke és az olyan Áru értéke közötti különbséggel, amely hibátlan lett volna. A Fogyasztó az ÁSZF jelen cikkének 12. pontja szerint nem állhat el az Adásvételi szerződéstől, ha a hiba keletkezésében része volt, vagy ha a hiba elhanyagolható. Annak bizonyítása, hogy a Fogyasztónak része volt a hiba keletkezésében, illetve, hogy a hiba elhanyagolható, a Kereskedőt terheli.

13. Ha az Adásvételi szerződés több Áru megvásárlására vonatkozik, a Fogyasztó csak a hibás Áruk vonatkozásában állhat el az Adásvételi szerződéstől. Más Áruk tekintetében csak akkor állhat el az Adásvételi szerződéstől, ha észszerűen nem várható el tőle, hogy érdeke fűződjön a hibás tételtől mentes többi Áru megtartásához.

14. A Kereskedő köteles a panaszt 14 munkanapon belül kezelni (a hibát megszüntetni). Összetettebb esetekben a döntést a panasz benyújtásától számított legfeljebb 30 munkanapon belül meghozzák. 

15. A Fogyasztó köteles a reklamáció céljából visszaküldött Árut megfelelő, kellően erős csomagolásba csomagolni, hogy a szállítás során ne sérüljön meg. A panaszkezelési eljárás megkezdése időpontjának az a nap tekintendő, amikor a hibás Áru a vonatkozó dokumentumokkal együtt megérkezik a Kereskedőhöz.

16. Ha a Panasztételi jegyzőkönyv hiányos (különösen olvashatatlan, nem egyértelmű, nem érthető, nem tartalmazza a szükséges adatokat stb.), a Kereskedő a Fogyasztó e-mail címére küldött e-mailben felkéri a Fogyasztót a panasz kiegészítésére. Ebben az esetben a panaszkezelési eljárás azon a napon kezdődik, amikor a Fogyasztó hiánypótlása megérkezik. 


17. A Kereskedő ellenőrzi a Panasztételi jegyzőkönyvben szereplő tényeket, különösen az Áru csomagolásakor és a Fogyasztónak történő leszállításakor történő ellenőrzésével, pl. kamerafelvételek segítségével. Ha bebizonyosodik, hogy a Fogyasztó a Panasztételi jegyzőkönyvben vagy egyéb panasztételi formában valótlan tényeket állított, az Árura vonatkozó igényt nem ismerik el (pl. a Fogyasztó azt állítja, hogy az Áruból kevesebb darabot szállítottak a csomagban vagy az Áru sérült, míg a Kereskedő a CCTV felvételek alapján azt állítja, hogy a csomagban teljes mennyiségű Áru volt, amelyet megfelelően csomagoltak, és a csomagon sérülés nyomai nem voltak felfedezhetők). Az ellenőrzést a Kereskedő végzi. A Kereskedő az ellenőrzésről jegyzőkönyvet készít panaszkezelési jegyzőkönyv formájában, amelyet elküld a Fogyasztó e-mail címére. Ebben az esetben az Árura vonatkozó panaszt nem fogadjuk el. Ha a Fogyasztó a Kereskedő hibáért való felelősségét szakértői véleménnyel vagy akkreditált személy, meghatalmazott személy vagy bejelentett személy által kiállított szakvéleménnyel bizonyítja, a Fogyasztó ismételten felhívhatja a figyelmet a hibára, a Kereskedő pedig nem tagadhatja meg a hibáért való felelősségét.

18. A félreértések elkerülése végett a Szerződő Felek elismerik, hogy jelen cikk csak arra a Vevőre vonatkozik, aki Fogyasztó. Nem Fogyasztó Vevő esetében a kellékszavatosságra a Polgári Törvénykönyv szabályai vonatkoznak. 

IX. cikk

A Fogyasztó vitás kérdéseinek alternatív rendezése 

 

  1. A Fogyasztónak jogában áll jogorvoslati kérelemmel a Kereskedőhöz fordulni e-mailben, amely lehetőség a Weboldalon ingyenesen elérhető a Fogyasztó számára, amennyiben nem elégedett azzal, ahogyan a Kereskedő a panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy a Kereskedő megsértette a jogait. Amennyiben a Kereskedő nemleges választ ad erre a megkeresésre, vagy a megküldéstől számított 30 napon belül nem válaszol, a Fogyasztó jogosult panaszával a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes magyar kormányhivatalhoz mint fogyasztóvédelmi hatósághoz, illetve a választása szerinti magyar békéltető testülethez fordulhat alternatív vitarendezés kezdeményezése céljából. A békéltető testületek elérhetőségei: https://bekeltetes.hu
  2. A fogyasztók továbbá az Európai Unió alternatív vitarendezési platformján keresztül (onloine vitarendezés – ODR: Online Dispute Resolution) is panaszt tehetnek, amely a következő címen érhető el:  https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show&lng=HU.
  3. Az alternatív vitarendezés kizárólag a Fogyasztó mint Vevő és a Kereskedő közötti, az Adásvételi szerződésből eredő vagy azzal kapcsolatos vitára vonatkozik.

 

X. cikk

Kézbesítés

 

A Szerződő felek kifejezetten megállapodtak abban, hogy a jelen ÁSZF szerinti dokumentumokat elektronikus úton - e-mailben - is jogosultak kézbesíteni, anélkül, hogy ezzel egyidejűleg a dokumentumokat postai úton is meg kellene küldeni. Az elektronikus úton (e-mailben) küldött dokumentumot az elküldést követő következő munkanapon kell kézbesítettnek tekinteni, kivéve, ha a Felek kommunikációjából kitűnik, hogy azt bizonyíthatóan korábban kézbesítették és a címzett Fél tudomásul is vette.


XI. cikk

Személyes adatok kezelése

 

A Szerződés létrejöttével és teljesítésével, valamint a jelen ÁSZF értelmében vett egyéb kapcsolódó tevékenységekkel kapcsolatban a Vevő személyes adatainak kezelésére kerül sor. A Vevő személyes adatainak kezelése a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv (általános adatvédelmi rendelet) hatályon kívül helyezéséről szóló, 2016. április 27-én kelt (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendeletnek, valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 2011. évi CXII. Törvény rendelekzéseinek megfelelően történik. A személyes adatok kezelésével kapcsolatos minden információ elérhető a következő címen: https://www.puellaillatok.hu/a-szemelyes-adatok-felhasznalasa/



XII. cikk

Záró rendelkezések

 

  1. Az ÁSZF 19.11.2024 -án/-én lép hatályba, és folyamatosan közzéteszik a Weboldalon. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott jogviszonyokat illetően, amelyek a Kereskedő és a Vevő mint Fogyasztó közötti Adásvételi szerződés megkötéséből erednek, elsősorban a Fogyasztóvédelmi törvény, a Polgári Törvénykönyv és más kapcsolódó jogszabályok az irányadóak. A Kereskedő és a Vevő mint vállalkozó (nem fogyasztó) közötti jogviszonyokat illetően az általános jogszabályok, különösen a Polgári törvénykönyv az irányadó. 
  2. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott jogviszonyokat illetően, amelyek a Kereskedő és a Vevő mint Fogyasztó közötti Adásvételi szerződés megkötéséből erednek, elsősorban a Fogyasztóvédelmi törvény, a Polgári Törvénykönyv és más kapcsolódó jogszabályok az irányadóak. A Kereskedő és a Vevő mint vállalkozó (nem fogyasztó) közötti jogviszonyokat illetően az általános jogszabályok, különösen a Polgári törvénykönyv az irányadó.
    1. A Vevő a Megrendelés elküldésével igazolja, hogy a jelen ÁSZF-et előzetesen kellően megismerte, tartalmát megértette, és azzal feltétel nélkül egyetért és elfogadja azt.
      1. Abban az esetben, ha a Felek írásbeli Adásvételi szerződést kötnek, amelyben a jelen ÁSZF-től eltérő feltételekben állapodnak meg, az ilyen Adásvételi szerződés rendelkezései élveznek előnyt az ÁSZF rendelkezéseivel szemben.
        1. A Kereskedő fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF-et azok érvényessége alatt bármikor módosítsa, ugyanakkor köteles mindig az ÁSZF aktuálisan érvényes változatát közzétenni és alkalmazni, valamint a regisztrált Vevőket a változást megelőzően a változásról értesíteni. A módosítás az ÁSZF-nek a Weboldalon történő közzétételével lép hatályba. Az új ÁSZF érvénybe és hatályba lépésével az eredeti ÁSZF érvényét és hatályát veszti.
          1. Ha a Vevő nem ért egyet az ÁSZF módosításával, köteles erről a Vállalatot legkésőbb az új ÁSZF hatálybalépésétől számított 15 napon belül írásban értesíteni. Amennyiben a Vevő az ÁSZF jelen pontja szerinti határidőn belül nem kézbesíti a Kereskedőnek az ÁSZF módosítását illető egyet nem értését, úgy az ÁSZF jelen pontja értelmében úgy tekintendő, hogy egyetért a módosítással, a Szerződő Felek kölcsönös viszonyára vonatkozóan pedig az ÁSZF módosítása hatálybalépésének napjától az új, módosított ÁSZF az irányadó. 
            1. Ha az ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelen vagy érvénytelenné válik, az a többi rendelkezést nem érinti. Az ilyen rendelkezés helyébe az alkalmazandó jogszabályoknak az ÁSZF céljának megfelelő, az érvénytelen rendelkezés helyébe lépő rendelkezése lép.
              1. Az ÁSZF szlovák nyelven íródnak. Amennyiben az ÁSZF-et a szlováktól különböző más nyelven is elkészítik, a szlovák nyelvi változatot kell alkalmazni, és csak ez a változat jogilag kötelező érvényű a Szerződő felek számára. A más nyelven megfogalmazott szöveg a Szerződő felekre nézve jogilag nem kötelező érvényű, és csak a szlovák nyelven megfogalmazott ÁSZF tartalmának tájékoztató jellegű fordítása.
              Vissza a boltba